20 Eylül 2016 Salı

KAVALA KURABİYESİ

Uzun aralıklarla sizlerle buluşuyorum bu aralar malum yaz tatili, okul açılışı derken kopabiliyoruz sevdiğimiz alışkanlıklarımızdan.

Kaldığımız yerden tatlı tatlı devam edelim istedim. Yaz günü pikniği için hazırladığım nefis kurabiyeler büyük beğeni topladı. Biraz gecikmiş olsamda paylaşmadan edemedim

Malzeme listesi geliyor..

1 su bardağı çiğ badem
1 çay bardağı pudra şekeri
2,5 su bardağı un
250 gr tereyağı
İsteğe göre vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu

Bademleri irice parçaladıktan sonra bir tavada kavuralım renkleri pembeleşince soğumaya bırakalım.

Unu da geniş bir tavada hafifçe pembeleşinceye kadar kavurup soğutalım.

Bir yoğurma kabına yağı ve pudra şekerini alıp mikserle iyice çırpalım.

Unu, bademleri, kabartma tozunu ve vanilyayı da ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.

Ben kaşıkla şekil verdim isterseniz klasik kavala kurabiyesi şeklini verebilirsiniz

150 derecede hafif pembeleşene dek pişirelim

Kurabiyeler soğuyunca üzerine pudra şekerini serpip servis edebilirsiniz

AFİYET OLSUN...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...