26 Mart 2014 Çarşamba

EV YAPIMI YOĞURT

artık yavaş yavaş özümüze döner olduk gıdalarla ilgili yapılan hilelerle sağlığımızla oynandığından beri. özellikle süt ve süt ürünleriyle ilgili yapılan hileleri duydukça evimize alırken daha fazla düşünür olduk. bende nihayetinde güvenilir bir çiftlikten gelen çiğ süt buldum.ne çok özlemişiz sütün bu tadını :)

küçükken evimizin yakınında bir tarla vardı. aynı zamanda mis gibi süt veren inekleriyle civarda oturan herkesin süt ihtiyacını çok iyi karşılıyorlardı.annem de beni akşam 5 te süt almak için gönderirdi ve dönerken o soğuk kış gününde şişelere dolan sıcacık inek sütlerini ceketimin altında tutup ısına ısına eve dönerdim o anda benden mutlusu olamazdı :))

annem sütü kaynatıp birazını bana ve kardeşlerimin içmesi için  ayırırdı birazını da yoğurt yapmak için ayırırdı. ılıkken mayalar  kat kat battaniyelere sarardı ve o süt enfes bir yoğurt olurdu.

geçtiğimiz hafta sonu RİVA ya gittik.
yol boyu MANDA YOĞURDU BULUNUR yazıyordu. bizde durduk önünde ve bir çömlek yoğurt aldık.
tadının güzelliği bizi mest etti resmen evde yapılıp bu kadar güzel oluyorsa artık bende yoğurdumu evde yapmalıyım dedim. evimin yakınlarında süt ürünleri satan bir market var senelerdir tanırım.çiğ inek sütü getirdiklerini duyunca hemen siparişimi verdim. rivadan aldığım manda yoğurduyla gelen inek sütünü mayalayıp yoğurt yaptım.
bundan sonra marketten hazır yoğurt alabileceğimi sanmıyorum çünkü mükemmel bir yoğurt oldu.

MALZEMELER

2 LİTRE ÇİĞ İNEK SÜTÜ

2 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT (DOĞAL YOĞURTTAN OLMASI GEREKİYOR)

2 ÇAY KAŞIĞI ŞEKER

sütü tenceremize alıp kaynatma işlemine başlayalım
süt baloncuk halinde kaynamaya başlayınca ocağı en kısık ateşe alıp 15 dk iyice kaynatalım
üstünde biriken kaymağı almayalım
15 dk kaynadıktan sonra sütü ılınmaya bırakalım
sütün ısısı çok önemli...parmağımızı süte değdirdiğimizde 7 ye kadar sayıp elimizi yakmıyorsa sütün ısısı yoğurt mayalamaya uygun hale gelmiş demektir.

mayalıyacağımız sütten biraz alıp mayalamak için ayırdığımız yoğurda dökerek ılıtalım bu esnada şekeri de ekleyelim
ılınan mayayı süte karıştırarak ekleyelim.
mayanın iyice süte karıştığını gördüğümüzde tencerenin ağzını kapatıp 2 kat battaniyenin içine sarıp sıcak olan bir ortamda 4 saat bekletelim.4 saatin sonunda mayalanan yoğurdu hiç sallamadan buzdolabına koyalım
1 gün beklettikten sonra afiyetle yiyelim :))


NOT:
mayalanma süresini uzun tutarsanız yoğurdunuz ekşi olur
mayalama esnasında yada mayalandıktan sonra buzdolabına alırken çok sallarsanız tencerenizi yoğurdunuz sulanır

sizde benim gibi güveç kaplarında mayalayabilirsiniz. kapları tepsiye alıp üzerine tabak kapatıp battaniyeye sarabilirsiniz..

22 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...