8 Eylül 2012 Cumartesi

NİLSU BEBEĞİN KURABİYELERİ

DAHA DOĞMAMIŞ OLAN YEĞENİM NİLSU İÇİN HAZIRLADIĞIM HOŞGELDİN KURABİYELERİ...BUNLARI AKLIMDA MODEL BELİRLEMEK İÇİN HAZIRLADIM ASILLARI ÖNÜMÜZDEKİ HAFTAYA HAZIRLANICAK

BUTİK KURABİYE YAPIMI HEM ÇOK EĞLENCELİ HEMDE BİR O KADAR ZAHMETLİ...
AMA YİNEDE BUNA DEĞER :))

BUNDAN SONRA SIK SIK BUTİK KURABİYE ÇALIŞMALARIMI SIZLERLE PAYLAŞIP YORUMLARINIZI BEKLİYORUM

GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE MUTLU GÜNLER DİLERİM :))

COOKİEPOİNT SİTESİNİN SAHİBİ SERAP HANIMIN KURABİYENİN TARİFİ

200 GR TEREYAĞ(oda ısında olmalı)
200 GR PUDRA ŞEKERİ
1 ADET YUMURTA (mutlaka oda ısısında olmalı)
400 GR UN
İSTEĞE BAĞLI OLARAK
1 ÇAY KAŞIĞI TOZ TARÇIN
1 ÇAY KAŞIĞI TOZ ZENCEFİL
1 LİMON KABUĞU RENDESİ

yağ ve şekeri mikserde çırparak krema kıvamına getirelim
içine yumurtayı ekleyip tekrar çırpalım
unu yavaş yavaş çırpma işlemi devam ederken ilave edelim
bütün malzeme iyice karışınca tezgahın üzerine alıp yoğuralım ele yapışmayan bir hamur elde edelim
hamuru merdaneyle fazla ince olmamak şartıyla açalım (1YADA 1.5 CM KALINLIĞINDA)
istediğimiz kalıpla şekil verip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine kurabiyeleri dizelim
hamurta kabartma tozu yok ama bazı unlar kendiliğinden kabarıklık verir hamura o yüzden garanti olsun diye kurabiyeleri fırına vermeden üzerlerine bir kürdan yardımıyla delikler açalım
kurabiyeleri 200 dereceli fırında yaklaşık 10 yada 12 dk pişirelim
pişen kurabiyeleri fırın ızgarasının üstüne alarak soğutalım (KURABİYELER TEPSİDE BEKLERSE NEM YAPABİLİR )
iyice soğuyan kurabiyeler artık şeker hamuruyla kaplanabilir

ben şeker hamuru yapmayı evde hiç denemedim ama size önerebileceğim uzman tv de videolu anlatımı var http://www.uzmantv.com/seker-hamuru-nasil-yapilir bu linkten tarife ulaşabilirsiniz...
yada ben hazır almak istiyorum derseniz ben daima alışveriş yaptığım bir pastamalzemeleri dükkanu var AKIN PASTA MALZEMELERİ blog adresi de www.pastadunyam.blogspot.com buradan ister internet aracılığıyla ister dükkanı ziyaret edebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...