5 Eylül 2012 Çarşamba

KIZILCIK SUYU

 
kızılcık şurubunu ilk defa yaptım buruk ve ekşimsi tadı şurup haline dönüşünce çok leziz bir içecek ortaya çıktı.ben kızılcık şurubunu yaklaşık onbeş gün önce yaptım kaynadıktan sonra bir kavanozun içine alıp ağzını sıkıca kapattım.biraz önce dolaptan çıkardım ve şuan içiyorum hem lezzeti muhteşem oturmuş hem rengi daha koyuşamış.yaz meyveleri bitmeden sizde benim yaptğım bu yöntemle kış için taze meyve suları hazırlayabilirsiniz.doğal ve katkısız çocuklarımıza gönül rahatlığıyla içirebiliriz...
 
MALZEMELER
 
1KG TAZE KIZILCIK
1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
YETERİ KADAR SU
 
kızılcığı yıkayıp çekirdeklerinden ayırdıktan sonra bir tencereye alalım
üzerine toz şekeri gezdirdikten sonra en az 3 saat bekletelim şeker ve kızılcığın özleşmesi için

 
bekleyen kızılcığı orta ateşte iyice yumuşayana dek kaynatalım
yumuşayan kızılcığı bir blendır yardımıyla krem kvamına getirelim
bu koyu kıvamlı kremi suyla açalım koyuluk durumu size kalmış
hazır olan kızılcık şurubunu kavanozlara koyup ağızları hava almıyacak şekilde saklayalım
 
kızılcık buruk bir meyve olduğundan şeker oranının üzerine ilave edebilirsiniz benim damağıma 1 su bardağı toz şekeri makul geldi
mutlaka hazırlayın bu şurubu ve sevdiklerinize ikram edin onlarında beğeniceğinden emin olabilirsiniz
 
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...