14 Mart 2014 Cuma

BÖĞÜRTLENLİ TART



sevgili dostlarım biraz aradan sonra sizlere tekrar merhaba demek isterim.kısa bir yoğunluğun ardından tekrar sizinleyim.

hayatın koşuşturmacasına kapılıp bloğumu biraz ihmal etsem de kreması müthiş bir tart tarifiyle uzak kalmanın telafisini yapmak istiyorum :)

ben böğürtleni çok seviyorum hemen hemen çoğu pasta tarifimde de kullanıyorum. bu tart tarifinde de kullandım sonuç yine mükemmel ve olağanüstü bir lezzet patlaması çıktı ortaya

fazla merakta bırakmadan tarifime geçiyorum...


TART HAMURU MALZEMELERİ

1 YUMURTA
1 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
250 GR TEREYAĞ
1 ÇAY KAŞIĞI KABARTMA TOZ
UN

KREMA MALZEMELERİ

1 SU BARDAĞI SÜT
200 SIVI KREMA
100 GR KREM PEYNİR
1 SU BARDAĞI ŞEKER
3 YEMEK KAŞIĞI UN
2 YEMEK KAŞIĞI MISIR NİŞASTASI
3 YUMURTA
VANİLYA

ÜZERİNİ İÇİN

 BÖĞÜRTLEN

tart hamuru için geniş bir kaseye oda ısısına gelmiş tereyağı,pudra şekerini ve yumurtayı krema kıvamına gelene kadar çırpalım

un ve kabartma tozunu ekleyip ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim
çok kalın olmamak şartıyla hamuru tezgah üzerine alıp tart kalıbımız kadar merdaneyle açalım

yağlanmış tart kalıbına hamurunu kenarları ve tabanı hafifçe bastırarak dikkatlice yerleştirelim

tart hamurunun taban kısmının kabarmaması gerekiyor bu nedenle ya bir çatal yardımıyla tüm tabana deliller açalım yada tabanına ağırlık yapacak bakliyat kullanalım

ben nohutları tart tabanını kaplıyacak şekilde yaydım ve fırına verdım

170 dereceli fırında 35 dk alt ve üst ısı beraberinde pişirelim

gelelim o lezzetli kremanın yapımına...

kremayı pişireceğimiz tencerenin içine kremayı,sütü,yumurtayı, şekeri,nişasta ve unu  alıp çırpalım
bütün malzemeler iyice karışınca orta ateşteki ocağa alıp pişirmeye başlayalım
krema göz göz kaynayınca içine vanilyayı ekleyelim

krema ılınınca içine krem peynirimizi ekleyip çırptıktan sonra oda ısısına gelene kadar bekletelim

tart hamurumuz pişti ve soğudu içerisine kremayı yaydıktan sonra  üzerine böğürtlenleri dizelim

tartı en az 3 saat buzdolabında bekletip servis edelim

AFİYET OLSUN...

NOT :ben nohut sererek tart hamurumu pişirdim fırından çıktıktan 10 dk sonra nohutları hamurun üzerinden  aldım. nohutları kavanoza koyup saklıyorum bir dahaki tart yapımında kullanmak için

tartın üzerine dilediğiniz meyveyi kullanabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...