2 Aralık 2013 Pazartesi

KARLIDAĞ KURABİYESİ


siz bu güzelliklerin şekilsiz özensiz durduklarına aldırmayın pişince öyle lezzetli oldular ki çay servisinde bir büyük tepsi kurabiye bitti bile :)

bir çok yemek sitesi ve blog arkadaşlarım değişik isimlerle yayınlamışlar bu kurabiyenin tarifini.
kimi kaya kurabiyesi demiş bu tarife kimi kopart kurabiye.
 benim güzel arkadaşım Sibel geçen hafta bendeydi bu güzel kurabiyelerden yapıp getirmişti bana çok hoştu bizde de çok sevildi.
kendisi de pek adlandıramamış bu kurabiyeyi oda şekilsiz kurabiye dedi tarifi verirken.
kurabiyeler pişip soğuyunca üzerine pudra şekerini serptim bana göre de Karlıdağ kurabiyesi oluverdi.
kış aylarındayız ve kar neredeyse kapımızda bence bu isim çok uygun ve bu Karlıdağları deneyip sıcacık bir bardak çayla eritmeye ne dersiniz ?tarifimiz geliyor hanımlar çok pratik ben hemen deneyin derim

MALZEMELER

250 GR TEREYAĞ (ODA ISINDA YUMUŞAMIŞ)
1 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
2 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA
UFALANMIŞ CEVİZ YADA FINDIK(BEN FINDIK KULLANDIM)
1PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN

PUDRA ŞEKERİ

tereyağı, pudra şekeri ve yumurtayı yoğurma kabımızın içine alıp mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz

unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz

en son içine damla çikolatamızı ve fındık veya ceviz kırıklarını da ekleyip yoğurup 10 dk kadar hamuru dinlendiriyoruz

yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil vermeden diziyoruz

önceden 170 derecede ısıttığımız fırında 20 dk süre ile kurabiyelerin alt ve üst kısımları hafif kızarana kadar pişiriyoruz.


iyice soğuttuğumuz kurabiyelerimizi üzerine pudra şekeri serperek servis ediyoruz .şimdiden deneyen herkeze afiyet olsun diyorum...sevgiler :)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...