16 Şubat 2013 Cumartesi

KAYMAKLI EKMEK KADAYIFI

 
bu sıralar biraz durakladım blog yazmakta malumunuz yarıyıl tatili nedeniyle pek ilgilenemedim.okul açılışının ilk haftasını atlatmışken bu güzel cuma akşamını bir dilim ekmek kadayıfını sizlerle paylaşmak istedim.
güzel geçen bir akşam yemeğinin ardından çok ta güzel gitti bu tatlı
hep yapmak isteyip ama hep ertelediğim bu tatlıyı nihayete erdirdik :)) sizlerle sunumu paylaşmak adına hazırlayıp çektiğim bu güzel dilim son dilimdi :)) mutlaka denemelisiniz diyorum lezzeti hoş damaklarda mutlu bir gülümseme bırakan bir tat...
 
MALZEMELER
1 ADET BÜYÜK BOY EKMEK KADAYIFI(550 GRLIK ALDIM)
2 KG TOZ ŞEKER
3 LİTRE SU
5 -6  DAMLA LİMON SUYU
KAYMAK
 
su ve tozşekeri derin bir tencereye alalım
5-6 damla limon suyunu da damlatalım
hafif koyulaşana dek şerbetimizi kaynatılım
 
kaynayan şerbetimiz kıvamına gelince hazır ekmek kadayıfını kendinin 1,5 katı büyüklüğünde, yuvarlak, derin ve ayrıca ocak üzerinde pişirmeye dayanıklı bir tepsiye alalım
 
 
şerbeti ocaktan alıp tepsiye aldığımız ekmek kadayıfının üzerine gezdirelim
kadayıfı 30 dk üstü kapalı şekilde şerbeti iyice çekmesi için bekletelim
 
şerbeti çektikten sonra tepsiyi orta ateşli ocağın üzerinde çevire çevire yaklaşık 10 dk kadar pişirelim...
 
kadayıfın tabanı hafif karamelize olunca ocaktan alıp soğumaya bırakalım
üzerine kaymakla servis edelim
 
AFİYET OLSUN....
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...