7 Mart 2013 Perşembe

LABADA SARMA

 
labada otunu hep duymuşumdur ama hiç tatmamıştım.geçen gün bu çok meşhur otu sarmaya karar verdim.dolmanın içini hazırladım labadaları da iyice yıkayıp haşladım ve tadına baktım tadını alınca galiba ben bu otu saramam çünkü yemekten kendimi alamıyacağım derken nefsime hakim oldum :))bu ekşimsi ve çok lezzetli labadayı sardım birde meşhur menemen'in kara güvecinde pişirdim.sofraya geldikten 5 dk sonra bitti bile :)) lezzetini anlattık şimdi geldi malzeme ve yapılışına haydi buyrun bakalım tarif sizlerle :))
 
MALZEMELER
 
1 KG LABADA
1 SU BARDAĞI PİRİNÇ
1 YEMEK KAŞIĞI SALÇA
1 ORTABOY SOĞAN
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞ
1 DEMET MAYDONOZ
1 DEMET DEREOTU
5 ADET TAZE SOĞAN
1 YEMEK KAŞIĞI KURU NANE
TUZ
 
labadaları kaynar suya batırıp çıkaralım (30 sn geçmesin)
labada yaprakları çok narin olduğu için sıcak suda erimemesine dikkat edelim
soğuk sudan geçirip suyu süzülmesi için bekleyelim
 
dolmamızın iç harcı için ilk önce kuşgözü büyüklüğünde doğradığımız kuru soğanı zeytinyağında kavurmaya başlayalım
salçayı ekleyip kavurmaya devam edelim
salça kavrulunca iyice yıkadığımız pirinci,kuru naneyi ,tuzu da ekleyelim
üzerine 1 bardak sıcak su ekleyip  pirinçlerin şişmesi için tencerenin kapağını kapatalım.ince kıydığımız yeşil malzemeleri(taze soğan,dereotu,maydonoz)dolma harcı ılındığında ekleyelim.
 
labada ve iç harç ılındığında labada yaprağını uzunlamasına açıp içine dolma harcından bir miktar koyup sarmaya başlayalım
sardığımız labadaları tenceremize dizip labada sarmalarının yarısına kadar sıcak su koyalım
yaklaşık 30 dk kısık ateşte pişirelim
 
NOT: labadaları istediğiniz şekilde sarabilirsiniz ben muska şeklini tercih ettim.pişirmek için sade sıcak su yerine et suyu yada salçalı su hazırlayabilirsiniz
 
AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...