22 Ocak 2013 Salı

PORTAKALLI FINDIKLI BROWNİ

 
 
yine çikolata yine lezzet şöleni ve mideleri kışkırtan bir tarif daha :))
şimdiii... ben bu tarifi denedim herkez benden klasik bir browni tarifi beklerken içinde neler olduğunu anlattım evdekilerin çoğu içinde portakalı duyunca pek yemek istemediler üstünde çikolata sos istediler ben sadece içine çikolata koyduğumu söyledim neyse pişsin bakıcaz dediler :))
çaylar demlendi browni fırından çıktı herkez dilimlerini aldı :))))))) veee bu muhteşem bir dilim bir dilim daha derken son dilimleri artık saklamak zorunda kaldım  yoksa bu güzelliği sizinle paylaşamıyacaktım :))
uzun lafın kısası diyelim ve tarifin malzemelerine geçelim
 
MALZEMELER
80 GR BİTTER ÇİKOLATA
80 GR SÜTLÜ ÇİKOLATA
1 ADET PORTAKAL
200 GR TEREYAĞ
4 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞI ŞEKER
4 YEMEK KAŞIĞI UN
1 SU BARDAĞI FINDIK
1 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
 
*çikolatarı küçük parçalara ayırıp tereyağ ile birlikte benmari usulü eritelim
 
*eriyen çikolatala ve tereyağına şekeri de ekleyip benmaride şeker iyice eriyene kadar karıştıralım
 
*çikolatalı karışımı tezgahta oda ısısına getirelim ve yumurtaları tek tek çırparak ekleyelim
 
*portakalın kabuğunu rendeleyip suyunu da sıktıktan sonra browni karışımına ekleyelim
 
*dövülmüş fındıkları,kakaoyu,unu kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip çırptıktan sonra ısıya dayanıklı kare şeklindeki kalıbımıza (borcam idealdir) döküyoruz
 
*önceden ısıtılmış fırında 160 derecede yaklaşık 35 d.k pişiriyoruz
 
üzeri çıtır ve gevrek içi nemli ve nefis bir browni hazır
 
mutlaka deneyin hiç kaçırılmayacak bir lezzet :))
 
 
AFİYET OLSUN
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...