30 Temmuz 2012 Pazartesi

MISIR UNLU PATLICAN KIZARTMASI


geçen hafta beykoz tarafında muhteşem bir yer keşfettik gerçi çoğu istanbullu biliyordur ama bize daha yeni gitmek nasip oldu...muhteşem doğası sakinliğiyle bizi kendine hayran bıraktıran POYRAZKÖY...
mutlaka gidip görülesi bir yer herkeze tavsiye ederim.anadolu kavağından biraz aşağıda Hz. yuşa türbesinden aşağı inerken organik meyve ve sebze satan bir kaç tane tezgah var aracımızla bir tanesinin önünde durduk ve alışveriş yapmaya başladık.ak yüzlü tatlı bir teyze körpe patlıcanları tartarken bu güzel kızartma tarifini verdi bana.karadeniz mutfağında bu kızartma çok meşhurmuş çok ısrar etti ne olur böyle yapın hep yapmak istiyeceksiniz dedi :)) bende tatlı dilli teyzeyi kırmadım ve verdiği tarİfi uyguladım...sonuç mükemmel bir lezzet... daha önce bu lezzetle tanışmadığım içim çok pişmanım desem yeridir :))) patlıcanın yanı sıra ben evimdeki renkli biberleride aynı usül pişirdim...
daha fazla lafımı uzatmadan ve sizi sıkmadan tarifime geçmek istiyorum...

MALZEMELER
4 ADET KEMER PATLICAN
2 ADET YUMURTA
YARIM SU BARDAĞI MISIR UNU
TUZ
KIZARTMAK İÇİN ZEYTİNYAĞ

HAZIRLANIŞI

patlıcanları uzunlamasına dörde bölüp uzun her bir çubuk patlıcanı da ortadan ikiye bölelim
bir tencere suyu kaynatalım içine bol tuz atalım ve patlıcanları 5dk bu suda haşlayıp tenceremizden alalım.
haşlanan patlıcanları ilk önce çırpılmış yumurtaya daha sonra mısır ununa bulayıp kızgın yağda güzelce kızartalım
kızaran patlıcanları havlu kağıt serdiğimiz tabağımızda fazla yağı emilinceye kadar bekletelim
patlıcanlarımız servise hazır.. dilerseniz yanına güzel bir sarımsaklı yoğurt yapın ve öyle servis edin tadına doyamadan yiyip bitiriceksiniz :)))

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...