1 Haziran 2012 Cuma

SEBZELİ ENGİNAR


 enginarın her halini seviyorum :)) bundan önceki tariflerde baklalı ve yapraklı halini yapıp yayınlamıştım şimdide garnitürlü tabir ettiğimiz yani sebzelisini yaptım ve tarifini paylaşmak istiyorum...bayıla bayıla yenen türünden :))) deneyen herkeze afiyet olsun efendim :)))

MALZEMELER

5 ADET TEMİZLENMİŞ ENGİNAR
1 ORTA BOY PATATES
1 ADET HAVUÇ
1 SU BARDAĞI TAZE BEZELYE
1 ORTA BOY SOĞAN
YARIM DEMET DEREOTU
YARIM ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞ
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 TATLI KAŞIĞI TOZ ŞEKER
1.5 LİMONUN SUYU

HAZIRLANIŞI

Havuç ve patatesleri küçük küpler halinde doğrayalım
soğanları da yemeklik dediğimiz minik küpler halinde doğrayalım bezelyeleri ayıklayalım ve pişirmeye hazır hale getirelim


tenceremize zeytinyağını alıp orta ateşte soğanları ve havuçları kavurmaya başlayalım
kavrulan soğan ve havuca patates ve bezelyeyi ekleyip hafif kavurduktan sonra bir su bardağına yakın sıcak su ekleyelim
tuzu şekeri ve limon suyunu da ekledikten sonra soyulmuş enginarların çukur kısımları tencerenin tabanına bakacak şekilde sebzelerin üstüne kapatalım ve enginarlar yumuşayana dek kısık ateşte pişirelim

pişen enginarları bir servis tabağına sıraladıktan sonra çukur kısımlarına sebzelerimizi pay edelim
sebzeleri de ilave edilen enginarların üzerine kıyılmış dereotu ilave edip buzdolabında iyice soğuduktan sonra servis edelim

AFİYET OLSUN :))

2 yorum:

  1. Mmmm enginar nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler elif senin lezzetleride yakından takip ediyorum :))) sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...