11 Mart 2012 Pazar

KIYMALI KREP SARMA




Bugün istanbul çok soğuk ve yağmurlu dışarısının hiç tadı tuzu yok en güzeli ev ortamı benim için.bütün gün evde dolanıp dururuz can sıkıntısından ne yapıcağımızı pek bilemeyiz ama birşeyler yapmak gerek :))boş durmamak lazım aileyi keyiflendiricek, damakları şenlendiricek birşeyler hemde :))

uzun zamandır aklımda olan ama hep başka lezzetleri denyerek pas geçtiğim bir lezzetti krep sarma.aklıma geldiği an kalkıp mutfağa gitmeseydim yine yapamıyacaktım bu lezzeti.başlarda tereddüt ettim ağırmı olur diye ama pişince tepside eser kalmadı :))

şimdi sıra tarife geldi hemen vermeliyim ki denemek isteyenlerde çok şey kaçırmasın.... geçiyorum malzemelere...

MALZEMELER

KREP İÇİN;

3 YUMURTA
5 FİNCAN UN
6 FİNCAN SÜT
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
BİR TUTAM KARABİBER

TAVAYI YAĞLAMAK İÇİN ZEYTİNYAĞ

KIYMALI HARÇ İÇİN;

350 GR KIYMA
1 ADET SOĞAN
1 ADET RENDELENMİŞ HAVUÇ
1 TATLI KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
TUZ KARABİBER VE BİR TUTAM KEKİK

KREPLERİN ÜZERİ İÇİN DİLİM KAŞAR PEYNİR

HAZIRLANIŞI;

derin bir kaseye yumurtaları sütü,unu, yumurtayı,tuz ve karabiberi koyup el blendrırıyla pürüzsüz akışkan kıyamlı bir harç elde edelim

krep tavasını iyice ısıtalım...hafif zeytinyağ gezdirip yağ yanmadan kepçe yardımıyla tavaya döküp tavanın genişliğinde hamuru yayıp pişirelim. bu işlemi hamur bitene kadar uygulayalım...
yaptığımız krepleri eniş bir porselen tabağa alıp ayrı bir yerde soğumaya bırakalım..şimdi sıra geldi kıymalı harcımızı hazırlamaya...

soğanlarımızı kuş gözü büyüklüğünde doğrayıp kavuralım,ardından kıymamızı ekleyerek topak kalmayacak şekilde kavurmaya devam edelim...rendelenmiş havucu ekledikten sonra salçamızıda ilave edip yine kavuralım...tuzu karabiberi ve bir tutam kekiği ekleyip bir kaç kez ateşte döndürdükten sonra kıymalı harcıda bir kenara alıp soğumaya bırakalım...

sıra kıymalı harcı kreplerle buluşturmaya geldi
krepleri aşağıdaki resimlerdeki gibi sarıyoruz
hazırladığımız krepleri fırın tepsisine dizelim ve her bir krebin üzerine bir dilim kaşar peyniri koyalım ve sıcak fırında peynirler eriyip üstleri hafif kızarana dek fırınlayalım

fırından çıkan kreplerimizi dilediğiniz şekilde servis edebilirsiniz

eğer dilerseniz üzerine sarımsaklı yoğurt yapıp kırmızı biber kızdırıp gezdirirseniz lezzetine lezzet katabilirsiniz tabiki böyle bir tercih yaparsak kreplerimizin üzerini peynirle fırınlamazsak iyi olur :))

deneyen ve beğenen herkeze afiyet olsun diyorum
mutlu pazarlar blogseverler :))

2 yorum:

  1. ben nedense bu krepi bir türlü beceremiyorum:))) çok güzel görünüyor. çok ta severim krepli yemekleri kahvaltıda tatlıyla

    YanıtlaSil
  2. sevgili sonsuz dekorasyon itiraf etmeliyim ki bende epey çabalar sonucunda krebı kıvamında pişirmeyi öğrendim çok umutsuzluğa kapılma deneyerek çok güzel yaparsın :)) bu güzel yorum için ayrıca çok teşekkür ederim:)) sevgiler....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...