16 Aralık 2013 Pazartesi

LAHANA SARMASI


evet işte kış mevsiminde en sevdiğim yemeklerinden biri lahana sarması...
hafta da  en az bir kere pişer bizde .
sarmayı kim sevmez bilmem ama eminim çoğu sofrada bayıla bayıla  yeniyordur.
benim kızım lahanayı gördü mü hadi anne sar sar diye bana dünyanın şirinliğini yapıyor :))
çocuklar için ve biz yetişkinler için lahananın faydası çok büyük  en kuvvetli doğal antioksidan içeren sebzelerden birisidir.
mevsimi geçmeden bol bol tüketmek gerektiğini düşünüyorum.
ben lahanayı annemin sardığı gibi sardım bu sefer ne kıymalı ne zeytinyağlı bakalım tarifimi beğenecek misiniz?

MALZEMELER

1 ORTA BOY LAHANA (SARMAYA UYGUN OLAN)
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ(BEN ZEYTİNYAĞ KULLANDIM)
2 SU BARDAĞI PİRİNÇ
2 ADET KURU SOĞAN
1 DEMET TAZE SOĞAN
YARIM DEMET DEREOTU
YARIM DEMET MAYDONOZ
1 YEMEK KAŞIĞI KURU NANE
1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
TUZ
KARABİBER
2 SU BARDAĞI SICAK SU

ÜST SOSU İÇİN
SALÇA
SIVI YAĞ

öncelikle lahanamızın yapraklarını narin bir şekilde ayırdıktan sonra güzelce yıkayıp yaprakları kaynar suda yaklaşık bir dakika tutarak yumuşatalım

yumuşayan yaprakları bir süzgece alıp hem soğuması için hem de fazla suyu süzülmesi için bekletelim

geniş  bir tenceremizin içinde kuşgözü büyüklüğünde doğranmış soğanlarımızı sıvı yağı
ekleyerek orta ateşte kavurmaya başlayalım

soğanımıza salçamızı da ekleyip salçanın kokusu çıkana kadar kavuralım

iyice yıkayıp nişastasını akıttığımız pirinci de ekleyip kavurmaya devam edelim

tuz, karabiber, kuru naneyi ekleyip salçalı pirinçli harcı  karıştırıp üzerine 2 su bardağı kaynar su ekleyip karıştırarak dolma harcının suyunu kısık ateşte çektirelim

en son olarak ince kıyılmış yeşillikleri ekleyip (taze soğan, maydonoz, dereotu) dolma harcını soğumaya bırakalım

sarma işlemine başlarken lahananın kalın damarlı kısmını bir bıçak yardımıyla tıraşlayarak inceltebiliriz

lahanaları saralım ve ister güveç ister arzu ettiğimiz bir tencereye dizelim

son olarak ateşe koymadan önce biraz salçayı yağda kavurup sarmaların üzerine gezdirelim

lahana sarmalarını geçmeyecek  kadar sıcak su gezdirip kısık ateşte yaklaşık 30 dk kadar pişirelim

servis önerisini ben sizin zevkinize bırakıyorum kimi sarmayı sıcak sever kimi ılık yada soğuk tercihi size bırakıyorum şimdiden afiyet bal olsun sevgili takipçilerim :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...