25 Mayıs 2012 Cuma

NAR EKŞİLİ PATLICAN SALATASI


uzun zaman oldu tarif eklemeyeli...bahar ayları rehavet ayları oluyor genellikle bende bu rehavete kapılarak biraz tembellik edip sayfamı boşlamış bulunmaktayım ama artık ara yok güzel lezzetlere devam ediyoruz ve yaza yaklaştığımız şu günlerde yaz aylarının favorisi patlıcan salatasıyla kaldığımız yerden devam ediyoruz:)) bu güzelmii güzel salata sofraya gelir gelmez bitti desem lezzetini az çok tahmin edersiniz fazla bekletmeden geçiyorum malzemelere :)))

MALZEMELER
3 ADET İRİ BOSTAN PATLICAN
4 ADET KIRMIZI ETLİ BİBER
3 YEMEK KAŞIĞI NAR EKŞİSİ
3 DİŞ SARIMSAK
TUZ
ZEYTİNYAĞ
ÜZERİ İÇİN SÜSLEMEK İÇİN MAYDONOZ

patlıcanları ve kırmızı biberleri ocak üstünde yada köz tavasında iyice yumuşayana dek közlüyoruz

közlenen patlıcanları ve biberlerin kabuklarını ve biberlerin çekirdekli kısımları temizliyoruz

patlıcanları kesme tahtasında minik parçalar kalacak şekilde bıçagımızla keserek ufaltıyoruz
biberleride ince dilimler halinde doğrayıp patlıcanların üstüne düzgünce sıralıyoruz

nar ekşisi,zeytinyağı ve tuzu da ilave ettikten sonra sarımsaklarıda dövüp salatamıza ekleyip bir güzel harmanlıyoruz üzerini maydonozla süsleyip servise hazır hale getriyoruz

ben görselliği bozulmasın diye servis sırasında sosladım arzu ederseniz benim gibi yapabilirsiniz :))

patlıcanlar közlendikten sonra bol limonlu suda bekletilirse kararmaz daha hoş görünür

şimdiden afiyet olsun efendim :)) deneyen herkeze teşekkürler :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...